söndag 29 januari 2012

Tre veckor senare...

Nu har det gått tre sockerfria veckor och vid det här laget borde ju det mesta av sockertrollet ha tynat bort och gett upp... Eller...?

Hur tycker du att det går? Hinner du med all motion? Uppnår du dina mål? Håller du rätt färdriktning eller börjar du vackla och hitta omvägar/genvägar?

Nu har vi ju passerat hälften så nu finns det nog en risk att tröttna, tappa fokus och köra i diket. Kanske visar inte vågen det resultat du hoppats på, kanske är frestelserna många och svåra.

Hur gör man då? Hur hittar man tillbaka till lust och motivation?

Ja, ett sätt är ju att titta tillbaka på de mål vi formulerade när vi började (för det gjorde vi ju...väl..?). Ett annat sätt kan vara att fundera på delmål och belöningar. Finns det nåt du kan muta dig själv med? Ytterligare ett sätt kan vara att se på de framsteg du faktiskt har gjort under dessa veckor, för även om du inte gått ner 5 kilo och lärt dig springa en halvmara, så har du ändå gjort några framsteg det är jag säker på. Bara att hållit sig sockerfri i tre veckor.... motionerat 210 min/vecka i tre veckor... Det är väl framsteg, det också!

Jag har motionerat 319 minuter denna vecka, vilket är helt okej. Jag tycker det är kul och jag känner att jag blir bättre och bättre. I går kväll lyckades jag dessutom sitta vid samma bord som en massa choklad i flera timmar utan att ens fundera på smaka. Det anser jag nog vara den största framgången för mig.

Till veckan ska jag till Vänersborg på kurs ett par dagar, och då ska jag äta hotellfrukost - i mängder. *L* Däremot ska jag inte nalla på fikabrödet eller i några godisskålar.

Träningskläderna ska givetvis med, det finns ett gym på hotellet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa