torsdag 19 januari 2012

Ett kärt återseende

I dag hade jag en dejt med Mr TC. Det var flera veckor sen sist, så det var väldigt trevligt att träffas. Det är så skönt att få bli så där underbart svettig som man blir med Mr TC.

Mr TC är en treadclimber, en gångmaskin som nästan dödar ens ben. Jag värmde upp i 5 minuter innan jag höjde till MAX och 6,4. Sen gick jag där och svettades i nästan 40 minuter innan jag varvade ner några minuter.

För att tömma det sista så körde jag en liten sväng på stakmaskinen. Jag körde 30 sekunder i full fart (under 2:10) vilade i 30, körde 30, vilade 30 och körde 30.

Sen stapplade jag ut i omklädningsrummet, mycket svettig och ännu mera nöjd.

Åh, jag bara älskar känslan av att ha kört ett pass, känslan av att varit nyttig och duktig.


Träningsvärken efter gårdagens PT-pass är inte fullt så hemsk som jag befarade, i alla fall inte än, utan mer på nivån oj-vad-jag -har-tränat-bra-och-det-känns...

1 kommentar:

  1. Jag testade den för ett tag sen men med min fotsättning var det kört. Jag går för tätt med mina fötter,så jag höll på att ramla av,flera gånger. Så jag får väl ställa löpbandet på backe i så fall och försöka likna en TC. Ändå skönt när man hittar något man gillar :) ha de'

    SvaraRadera

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa