onsdag 18 januari 2012

Ett PT-pass

I dag hade jag ett PT-pass, det första på rätt länge. Jag hade önskat mig ett pass med armar och axlar - och tro mig, det fick jag. Redan nu känner jag att jag kommer att få en skaplig träningsvärk. Bara att tvätta håret efter träningen var en utmaning.

En stor del av passet var inne i spegel-hörnan, där alla starka och vältränade häckar. Jag känner mig inte helt bekväm där, men med Hanna som piskar på hinner man inte riktigt fundera på sin omgivning.

Jag körde en hel massa armar/axlar-övningar så nu kommer jag att bli så där grymt stark, nästan som Hulken eller Pippi. Jag kommer att få värsta biffiga musklerna, får nog köpa nya tröjor till och med.

Eller, nä, kanske inte....

Men - på allvar - har du aldrig provat att träna med en PT rekommenderar jag dig att testa. Här i stan kostar ett pass drygt 500 kr (lika mycket som en krogkväll, ungefär). Det är en bra investering i din hälsa.

Det är så underbart jobbigt att känna att man tar ut sig. Jag tycker ändå att jag tar i och jobbar hårt när jag tränar själv, men man har liksom en växel till, eller två, som man kan lägga i när man har någon med sig som spänner ögonen i en.

Efteråt, när man rasar ihop som en våt fläck, så kan man bara njuta av att man jobbat bra, att man lärt sig massor och att det är skönt att det är över. *L*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa