torsdag 26 januari 2012

Hamsterhjärna...

Hamstrar ger inte något intryck av att vara så där jättesmarta. De har fullt upp att äta och sova och göra fler hamstrar (hm, förresten...?) och sen kan de roa sig i timmar med att gnaga på en tom toarulle eller springa i platsrör.

Dessutom kan de ju springa i en halv evighet i ett sånt där hjul, runt, runt, runt utan att komma nånstans. De verkar inte ens tröttna på det, de kan ju hålla på i över en halvtimme.

Jag menar, kan ni tänka er en människa göra nåt så meningslöst? Springa i över en halvtimme utan att komma nånstans... Bara för motionens skull. Inga synintryck, inga impulser, inget mer än att bara springa och springa och springa.... Och dessutom vara nöjd med det...

Ja, tydligen kan människor också göra det. Springa och springa och springa utan att komma en meter - det kallas löpband!

I dag körde jag 500 m uppvärmning, 6 km jogga, 500 m nedtrappning och det på rekordtiden 51:09. En förbättring med 4 minuter sedan förra gången, för i dag vågade jag mig på att kliva ur mitt bekvämlighetstempo (8.2) och startade joggen direkt på 8.5 för att sedan höja till 9.0 de sista 500 m innan nedtrappningen.

Det krävs dock en bra ljudbok för att stå ut på bandet, så jag har nog lite mer hjärna än en hamster trots allt. Men jag är väldigt nöjd med mig själv när jag kliver av...  *L*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa