söndag 8 januari 2012

Första målet uppnått!

Hej och hå! Ibland går det snabbare - och lättare - än man trott.

Även om jag har ett box-pass i kväll åkte jag ändå ner för att köra en vända på löpbandet i dag. Jag har ju lurat på maken ett medlemskap på Actic, så jag får väl göra honom sällskap när han ska dit. *L*

Jag hade som mål att jogga minst 3,5 km och jag kände att kroppen var rätt pigg i dag, så jag trodde nog det skulle funka. Jag började gå 500 meter i rask fart och sen var det dags. Feg som jag är så valde jag att hålla 8,2 km/tim (det motsvarar 7:18/km) och även om det känns lite långsamt är det ändå en fart som känns liksom trygg. Jag ville ju så gärna klara 3,5 km i dag... Jag hade dessutom en liten, liten dröm om att fixa 5 km, men...

Efter 1 km var jag fortfarande pigg. Efter 2 började jag ändå tro på att det skulle vara möjligt med 5. Mindre än 4 var i alla fall inte särskilt intressant. Vid 3,3 insåg jag att allt över detta skulle vara det längsta jag joggat sedan Tjejmilen, och alltså en liten seger.

När jag började närma mig 4 km tyckte jag att jag lika gärna kunde fortsätta. Jag menar, har man fixat 4 kan man lika gärna fixa 5, eller hur? *L* Alltså fortsatte jag och de sista 500 m höjde jag lite och sen höjde jag ytterligare lite de sista 200.

Svettig och mycket nöjd gick jag sedan 500 m för att varva ner och sluttiden på mina 6 km blev mycket blygsamma 46:46 - men vad då, jag JOGGADE FEM KILOMETER!

Så nu är den min, boken som jag ville ha men inte trodde jag skulle få (köpa) än på några veckor.

3 kommentarer:

  1. Ger stående ovationer: *klapp, klapp, klapp*
    Bra gjort!

    SvaraRadera
  2. Så duktig du är!! Jag är jättepeppad inför morgondagens start av utmaningen! Jag har försökt att inte äta socker i helgen, men idag var jag till mamma och hon hade dukat upp julkakorna. Oj, så gott...Tur att jag åkt längdskidor och ett bodypump-pass klämde jag till med här på aftonsidan. Nu peppar jag inför morgondagen! / Isa

    SvaraRadera
  3. Jag ser också fram emot en månad med vettiga matvanor och mycket motion. Lite socker och mycket muskler, liksom *L*

    SvaraRadera

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa