onsdag 25 januari 2012

En inställd träning...

...är ingen träning.... Det är bara tråkigt!

Jag har frusit hela dagen, haft ont i huvudet och halsen, känt mig snorig och febrig, så där trist och eländigt ynklig ni vet...

Jag tog en Ipren vid lunch "för att pigga på mig och kunna träna efter jobbet" men insåg sedan två saker:
1) Man blir inte piggare av Ipren, man får möjligen mindre ont i skallen.
2) Man ska inte träna när man mår skit och behöver en Ipren.

Därför åkte jag hem efter jobbet istället, lagade mat och bänkade mig i soffan. Jag har tränat söndag, måndag och tisdag så jag klarar mig nog en dag utan att svettas - men jag VILL träna! Alltså skyndar jag mig att pigga på mig och så tränar jag efter jobbet i morgon istället. Basta!

4 kommentarer:

  1. Krya på dig. Du är snart på benen igen

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att du har blivit sjuk. Jag tränar på med längdskidor, spinning och gym. Det går riktigt bra med sockersuget. Ibland kommer attacker av sug över mej, men i det stora hela är det helt ok. Jag är SÅ förvånad. Tyvärr visar inte vågen lägre siffror, kanske för att jag kompenserar med lite för mycket nötter och mackor...hm...Men det är skönt att kunna gå förbi godis och chipshyllan på affären utan att vara sugen. TACK gulliga du för all inspiration på bloggen och krya på dej snabbt! /Isa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med, det är lättare än jag trodde men det ger inte så mycket resultat som jag hoppats. Fast jag tror ändå att hälsovinsten är större... *L*

      Radera

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa