lördag 14 januari 2012

Jogging och nya böcker

I dag tog vi en tur ner på stan. Det är ett ganska vanligt lördagsnöje, ta en fika och bara kolla runt så där. Jag kände mig väldigt duktig när jag gick fram till disken, köpte ett stort wienerbröd till maken och bara en lyxkaffe till mig.

Däremot köpte jag ett par böcker om jogging. Det är alltid bra med lite inspiration, och kunskap kan man aldrig få för mycket av. Häromdagen köpte jag dessutom en bok om styrketräning, så nu har jag massor att läsa och lära. HÄRLIGT!

Efter trippen till stan bytte jag om och for ner till mitt andra hem, Actic. Jag var laddad för ett pass på löpbandet, och efter att ha surrat några minuter med Madde klev jag upp på bandet och körde i gång. 500 meter uppvärmning, så klart, sen var det dags. Jag körde i mitt vanliga 8,2-tempo. Det kändes väldigt lätt, jag vågar påstå att jag var pratbar i 2,5 km - och det tror jag aldrig har hänt. Efter 4,5 km vågade jag mig på att höja lite, till 8,7, och efter ytterligare 250 m körde jag på så jag gick i mål på 9.

Jag hade kunnat fortsätta lite till, men jag körde på i mina gym-skor och även har de har viss dämpning är det inte till för att springa långt i. Det får bli joggingskor i fortsättningen.

Men det är så kul, det är så kul att känna att orken ökar, att flåset blir bättre och att jag klarar mer och mer. Det är ju fördelen med att börja på låg nivå, framstegen blir tydligare och fler. *L*

5 kommentarer:

  1. Oj, så duktigt! Du får gärna recensera böckerna när du har läst dom. Jag blir så sugen att börja springa, men har besvär med brosket i ett knä. Tyvärr är jag just nu mest sugen på kakorna i frysen....Men jag biter ihop! / Isa PS. Har åkt skidor 60 min idag, härligt!

    SvaraRadera
  2. BIT IHOP! *L*

    Man känner sig himla duktig när suget gått över.

    Kram C

    SvaraRadera
  3. Skitbra jobbat! Du såg faktiskt väldigt stark ut där på bandet (det vet jag eftersom jag tjuvkikade från receptionen:P)!

    SvaraRadera
  4. Har läst din blogg ett tag nu och jag har blivit lite inspirerad så jag har börjat jogga igen. Tack!
    Senaste joggen var väl i gymnasiet -91 när man sprang på militärens område bakom P4 i Skövde
    Efter blodproppar i juni -11 har jag äntligen kommit igång på allvar.
    Idag "sprang" jag 1.65km på 14m 27s å det känns så j-la bra :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. HÄRLIGT JOBBAT!!! Visst är det kul när man känner sig så där underbart, kaxigt, drygt DUKTIG... *L*

      Radera

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa