måndag 16 januari 2012

Snacka om blåst...

 Eftersom vi inte varit upp till stugan nåt på länge åkte vi upp i helgen. Det har ju blåst en jäkla massa i vinter så jag befarade att det skulle ha satt sina spår. Och det hade det...
Komposten har åkt på en blåsning. Locket låg bakom, nere i lilla bäcken. Lite trist men det kan jag stå ut med.
Värre då att mitt älskade växthus har blivit rejält blåst i vinter. Skivorna låg utspridda men alla kunde räddas. Nu återstår det att se om det går att laga stommen. Kanske får jag skylla mig själv som köpte ett billigt växthus, men vem trodde att Dagmar skulle gå bärsärkagång...

Trevligare då att titta ut i naturen. Så här ser det ut bakom stugan. De avverkade en massa höga träd i höstas så nu är det LJUST. 

Vårt soldäck har också klarat sig i vinter *peppar, peppar*. Jag hävdar att detta är Paradiset på jorden! Här kan man ligga, i en solsäng, och smutta på nåt svalkande och bara njuta av livet.

Maken passade på att njuta lite i solskenet. Trots allt var det ju inga stora skador, och ett växthus är ju faktiskt bara ett växthus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa