tisdag 10 januari 2012

Många pass blir det...

Den senaste veckan har jag kört 8 pass, sammanlagt 520 minuter. Det är  väl helt okej? *L*

Men nu känns det i kroppen. Jag har banne mig träningsvärk mest överallt. Jag kanske är lite för gammal - och otränad - för att hålla på så här. I morgon får det bli en vilodag. (usch, det låter tråkigt)

I dag fick jag sällskap av en kollega som också ville svettas lite. Hon körde samma program som mig, och det är roligt när man kör ihop. Vi körde en dryg halvtimme med mage/rygg-styrka, enligt detta program:


Sit ups på boll,             3x20 st, 10 kg 
Vridning på boll,         2x40 st, 10 kg
Rygglyft på boll,         3x20 st
Benlyft på boll,            3x20 st
Crunch med stång,      3x20 st
Plankan,                        2x30 sek (minst)
Raka/sneda crunches, 3x10 st (raka/sneda/sneda)

Efter detta gick vi till löpbanden. Anette, som hade barnen med sig, körde ca 10 minuter. Jag hade planerat att springa 1,5 km (plus 500 m uppvärmning) men i ganska hög fart. Jag började på 8.5, gick sedan över till 9.0 och spurtade sedan in i mål på 9.5.

Svettig, flåsig och lagom mör klev jag av, klädde på mig och knatade hemåt i snön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa