fredag 6 januari 2012

Så svettigt - och så kul!

I dag har jag städat ut julen. Inte för att det var så mycket att städa ut, men lite i alla fall. Eftersom vi knappt varit hemma över helgerna har vi inte heller pyntat så mycket.

Kl 16:30 hade jag bokat in mig på ett pass aerobic. Lite pirrig, för koordination är inte min paradgren, men det är så kul så jag väljer att strunta i att jag inte kan och kör järnet istället. Nån nytta av att man fyllt 40 ska man väl ha... *L*

Fast - och jag undrar om jag borde erkänna detta - innan passet så körde jag en halvtimme på löpbandet. Jag började gå, som vanligt, i 500 meter. Sen höjde jag, och i dag höjde jag till 8,5 direkt. Det är lite över vad jag brukar, men man måste ju köra lite tempo också. 1, 5 km körde jag i 8,5 sen höjde jag ytterligare till 8,7 och 9 i 500 meter. Sen var jag slut, gick 500 meter, men sen blåste jag på 500 meter till i 9. För mig är det typ överljudshastighet.... *L* Sen gick jag 500 meter för att varva ner.

Efter bandet petade jag i mig en bars, drack en massa vatten och laddade om. Nu behövs det inte laddas så mycket. Ledaren, Hannah, är ett sånt energiknippe att man inte kan låta bli att dras med. Givetvis rann svetten, och det gick en hel del vatten. På slutet körde vi aerobic kanon. Vi delade in oss i tre grupper och körde liksom med viss fördröjning, ni vet så där som man brukar sjunga Broder Jakob.. *L*. SVÅRT men kul!  Det var lagom mycket folk där, och dessutom var bästaste Anette med, så det var ett ROLIGT PASS.


Jag är så glad att det finns så många underbara människor där! Tänk vilken förmån, att ha ett gym att gå till, ett gym där man bli glad, där man mår bra, där man trivs.








1 kommentar:

  1. Jaa vad roligt att det går så bra med löpningen!!:) stor klapp på axeln! (eller som jag gör när jag är riktigt duktig, klappar på båda axlarna) :)

    SvaraRadera

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa