lördag 7 januari 2012

En timme styrka

I dag satte jag ihop ett program som jag tror är bra. Det kändes som om det gick igenom hela kroppen och svettigt var det i alla fall.

Så här såg det ut:

Uppvärmning, 5 minuter, på cross trainer.

Dessa körde jag i tre omgångar med 10 i varje:
Armhävningar
Benböj
Dips
Rygglyft

Sen tog jag fram en balansboll och körde tre omgångar av dessa:
Sit-ups (10 kilos vikt, 20 st)
Vridningar (10 kilos vikt40 st)
Bröstflies liggande på boll (20 st, 2,5 kilos vikter)

Sen gjorde jag rygglyft och benlyft på bollen, tre omgångar med 20 i varje. (den kändes rejält i ryggen!)

Sen var det dags att plåga armar och axlar lite mer. Tre omgångar, 10 st/omgång med dessa:
Axelpress (2,5 kg)
Axelfly (2,5 kg)
Upprätt rodd (5 kg)

Mera armar och axlar. Tre omgångar, 10 i varje.
Tricepspress (5 kg)
Axellyft, "upp på hyllan" (5 kg)

För att få in lite ben körde jag sedan 3 x 10 enbensknäböj med en fot på en step-bräda.
Sedan avslutade jag det hela med 3 x 20 st benböj med balansboll.

Gissa om det sedan var skönt att stretcha lite. För att inte tala om att komma hem, duscha och äta en nachotallrik. *L*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa