tisdag 24 januari 2012

Tisdagsträning...

För det är väl tisdag i dag? Det känns som det borde vara minst torsdag, den här veckan har varit lååååång.

Efter jobbet åkte jag i alla fall till Actic för ett pass. Jag körde först 30 min på löpbandet, och även om det låter väldigt kaxigt så tycker jag att 30 min på bandet är ett kort pass. Jag gick 5 min, joggade 20 och gick 5. Eftersom jag bara skulle jogga 20 min så körde jag på rätt bra. Första 10 gick i 8.5, sen höjde jag till 8.9 i 5 min och sen körde jag 9.3 de sista 5.

Såväl ben som flås kändes okej, och jag tror att en orsak är att jag äter bättre nu. Sen, givetvis, påverkar det ju att jag tränar regelbundet. Som lök på laxen har jag också blivit lite bättre på att pressa mig själv, på att våga ta i lite, på att låta bli att ge upp, liksom. Det är så himla skoj!

Efter löpbandet var det dags för lite styrka. Då fick jag sällskap av Anette, och det är mycket trevligare att träna ihop. Vi körde armar/axlar i dag och som vi körde. Rotatorkuff, rodd, axelpress, axelflyes, några maskiner och sen bicepscurl.... sen var armarna möra, jag lovar. Det var knappt jag orkade lyfta armarna högt nog för att tvätta håret efter träningen. *L*

Hur konstigt det än låter, känner jag mig piggare när jag tröttat ut mig av träningen, på nåt vis.... HÄRLIGT!  

1 kommentar:

  1. Håller med, man får på något sätt mer energi än man hade innan träningen! / Isa

    SvaraRadera

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa