tisdag 10 januari 2012

Andra dagen

Två dagar in på UTMANINGEN, på Hälsomånaden... Hur har det gått? Har sockerabstinensen gett huvudvärk? Klättrar du på väggarna? Har du motionerat nåt, eller ska du spara alla dina minuter till i helgen?

Jag tycker det har gått otroligt bra. Jag fick visserligen ett mikro-ryck för en liten stund sen, då hela kroppen skrek efter lite mörk choklad, men det gick över på en minut.

Jag har tränat 110 minuter denna vecka, mest styrka. I morgon blir det vilodag, men på torsdag är det dags för ett styrka/kondition igen. På fredag tror jag att jag vilar men på lördag vill jag jogga igen och på söndag är det box.

Vi har ju Icas Matkasse, så det blir bra mat under veckan. Jag tänker avstå från skolmaten då jag inte är så förtjust i all korv och såna där köpe-köttbullar. Panerad fisk är heller inte så nyttigt. Jag föredrar alltså att ta med egen låda trots att det egentligen vore smidigare att äta på skolan.

Är det en HÄLSOMÅNAD så är det... *L*

5 kommentarer:

  1. Härligt att höra att det går så bra!

    Jag har också haft en bra början på utmaningen och hållt mig till frukt när jag blivit sugen på något till fikat! Däremot så har det inte blivit så mycket med träningen, eftersom jag fortfarande har kvar hostan efter julens förkylning. Så jag har satsat på vardagsmotion istället, dvs cykel till skola och jobb. Känns rätt lagom tills jag blir helt frisk..

    SvaraRadera
  2. KUL att det går bra för dig också!

    Man ska inte träna för hårt med en förkylning i kroppen. Fast cykla är inte heller dumt, men cykel och snö är en kass kombination.

    SvaraRadera
  3. Önskar att mina ryck gick över lika snabbt, men det är väl bara att jobba på det :)
    PS fin sida du har

    SvaraRadera
  4. Hopplöst när sockertrollet lever rövare... *L*

    SvaraRadera
  5. Det har faktiskt gått över förväntan bra, trots att familjen har smaskat julchoklad. Jag har ätit mycket frukt och bär i stället. Har tränat 80 minuter hittills. I morgon blir det Zumba, kul!! / Isa

    SvaraRadera

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa