måndag 30 januari 2012

Lifestyle by Actic

Ett skäl till att jag lyckats gå från Hopplös Soffpotatis till Glad Hurtbulle är att jag började på Lifestyle by Actic.


Då kan man ju fråga sig vad Lifestyle by Actic är för nåt, och jag får fundera på innan jag kan beskriva det. Att kalla det för "livsstilskurs" låter ju så flummigt, och att säga att det  är "en kurs i hur man ska leva nyttigt" låter ju så pretto.

Jag föredrar att säga att det som "en slags kurs där man får tips och råd om en massa olika saker som gör att man mår bättre, allt från information om kost och motion till information om stress och sömn. Det är små föreläsningar och jättebra gruppdiskussioner tillsammans med folk som också vill leva förståndigt utan att bli fanatisk".

Kursen sträcker sig över ett år och innehåller såväl föreläsningar som hälsoprofilsbedömningar och PT-möjligheter. 

Att vi sedan har världens mest positiva och sprudlande Lifestyle-coacher gör inte saken sämre, och deras entusiasm gör att det är ren påfyllnad att gå på träffarna. Flera gånger har jag suttit hemma och tänkt att jag bara inte orkar slita mig upp ur soffan och ta mig ner till föreläsningen, men väl där har jag aldrig ångrat mig.

Jag kan definitivt rekommendera alla att börja Lifestyle. Visst kostar det en del, men jag ser det som ren investering i min hälsa och mitt välbefinnande (det är lätt att säga om man har råd, jag vet det).

Är du intresserad av Lifestyle i Skövde kan du alltid läsa lite på deras blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa