tisdag 17 januari 2012

Sko-invigning!

I dag premiärjoggade jag i nya skorna. Jag klev upp på bandet med intentionen att gå 5 minuter, jogga 20 och sen gå 5. Jag var dessutom kaxig nog att slänga på bandet på 8.5 direkt när jag började jogga. Efter 15 min hade jag rätt bra kraft kvar så då höjde jag till 9.0. Sista minuten körde jag på 9.5 vilket är personligt rekord tror jag. Det kändes riktigt bra, så pass bra att jag ångrar att jag inte körde i högre fart från början.

Jag måste börja våga gå ut hårdare, måste våga testa mina gränser... Det värsta som kan hända är ju att jag får sänka farten (vilket jag skulle se som ett jäkla nederlag).

Jag har sagt det förut - men det är vansinnigt roligt att träna, särskilt när man känner att man gör framsteg. Att jogga är ju så himla tacksamt, det är så lätt att mäta sina framsteg där.

Och det är ju enormt skönt efteråt, när man kommit hem, duschat och ätit. När man sitter i soffan, känner sig duktig och nöjd. Det är livskvalitet, det, minsann!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa