lördag 21 januari 2012

Kunde inte låta bli...

Egentligen hade jag tänkt mäta mig varannan söndag, alltså i morgon, men i morse tog nyfikenheten över och jag plockade fram måttbandet.

Jag blev lite besviken över att måtten var det samma på arm och över magen, men höfter, lår och knä hade förändrats. Över höfter och lår hade jag tappat 3 cm vardera, och 1 cm till över knä så sammanlagt har jag tappat 7 cm sedan den 4/1. Och trots min ambition att inte titta på vågen klev jag givetvis upp på den också och insåg att det försvunnit 2,5 kg även där.

Mycket nöjd med resultatet har jag nu kunnat klicka på KÖP för att beställa den Micoach jag lovat mig själv vid 5 förlorade centimeter.

Däremot har jag ställt in dagens träning, nåt som jag inte gör ofta. Jag har gått med huvudvärk sen i går eftermiddag och den vill inte släppa trots vatten, kaffe, promenad och huvudvärkstablett. Jag får väl erkänna mig besegrad - om än bara tillfälligt - och med tanke på att jag har två pass i morgon så får jag ändå ihop mina minuter så veckomålet ändå nås.

Hur går det för er andra, så här halvvägs in i UTMANINGEN? Skriker kroppen efter sötsaker, eller är den rätt nöjd? Börjar ni få muskler och kondition? Mår ni bra?

1 kommentar:

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa