söndag 19 februari 2012

Vilken trevlig söndag!

Att först sova ut (i alla fall till klockan 8) och sen ligga kvar och lyssna på ljudbok (Isfolket, underbara serie!) innan man går upp och äter frukost... jag menar, kan en sån dag bli fel?

Ett par timmar efter havregrynsgröten bytte vi om för att ta en tur. Jag siktade på 7 km trots att det kom små (och ibland större) byar av snö. Desto skönare att komma hem sen då och ta en varm dusch.

Taggad till max plockade jag på mig hela utrustningen, bestående av såväl micoach som GPS-klocka, och snörade på mig skorna. Dottern höll mig sällskap en liten bit, men mitt och hennes tempo är inte riktigt samma så efter ca en kilometer delade vi på oss. Hon skulle kunna hänga med mig även om hon var klädd i skoteroverall, om jag ska vara ärlig, och det ger väl henne kanske ingen riktigt motion.

Efter rundan (drygt 52 minuter och 7.11 km senare) var jag väldigt nöjd med mig själv och min insats. Det var då väldigt skönt att duscha, länge och varmt. Sen fixade kocken (jag alltså) en pastagratäng som vi åt med god aptit, för visst är det extra gott med mat efter motion. *L*

Som lök på laxen blev det sedan en Tassimo-latte i soffan i väntan på att kroppen ska ladda så pass mycket energi att vi orkar gå bort till Elins Esplanad en sväng.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa