måndag 27 februari 2012

Nöd-frukost

Av någon fånig anledning glömde vi att handla hem frukost i går, så i morse när det var dags att kliva upp insåg jag att det var väldigt tomt i kylen. Suck! Bra start på veckan, på nåt vis...

Nåja, kaffe fanns ju i alla fall, så helt katastrof var det ju inte, men ändå.

Jag bestämde mig för att passera macken på väg till jobbet för att köpa lite nödproviant. Det är väl inget super-duper-kalas-bra utbud på StatOil men det funkar. Hellre än att vara hungrig, i alla fall.

Jag valde en macka och en drickyougurt. "Det bästa man kan säga om det är väl möjligen att det mättar", tänkte jag medan jag stod i kön, men sen slängde jag ett öga på vad snubben framför mig handlade...

En tjock, grillad korv med massa ketchup, och en läsk!! Klockan 7.30.

Då insåg jag att min nöd-frukost trots allt var rätt okej. *L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa