onsdag 15 februari 2012

Minst en miljon...?

Kvällens PT-pass med Hanna var - givetvis och så klart - svettigt som vanligt. Det är ju precis så det ska vara.

Vi började i spegel-hörnan och där var vi inte direkt ensamma, jag lovar. Det är löjligt mycket folk på gymmet på kvällarna. Jag önskar jag kunde träna dagtid, det är så mycket lugnare och trevligare där då.

Jag gjorde benböj på bosu-bollen. Det är vansinnigt kul, det kräver en jäkla koncentration och det är mycket svettigare än man kan tro. Jag gjorde en del utfallssteg, också de på bosu-bollen, plus en hel del andra bål/balans-övningar. Även om jag har fått bättre balans det senaste året finns det en hel del utvecklingspotential där, skulle man kunna säga.

Efter ungefär halva passet flyttade vi oss till den del av gymmet där det finns balansbollar och sånt. Då var det dags för armhävningar på balansboll och på en liten boll, planka på balansboll, sidoplanka med rotatorkuff och nån slags planka med hantel som en liggande rodd liksom.

Efter ungefär en miljon benböj och armhävningar närmade sig passet sitt slut, och det gjorde även mina muskler. Som avslutning körde vi en massa crunches där svanken hela tiden skulle pressas ner mot golvet, Hanna hade sin hand där för att jag inte skulle kunna fuska, och målet var 30 st. Vid 30 kändes det rätt okej, så jag siktade på 50. Vid 50 hade jag krafter kvar så jag tänkte ta 10 till, men vad då... 60 st är en konstig siffra så då blåste vi på. Lagom mör i mina stackars magmuskler slutade det hela på 100 st, men då var det liksom fullständigt och totalt slut på kraft i musklerna.

Precis som det ska vara, alltså. *L*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa