söndag 26 februari 2012

Veckans sista motion

Söndag har ju blivit synonymt med box. Box är svettigt, box är kul, box är jäkligt jobbigt!

Tyvärr är det också nåt med boxen som ger mig känningar i höften, mest efteråt. Jag känner inget under tiden, vilket är synd för nu vet jag inte riktigt vilken/vilka moment som ger känningarna. Visste jag vilken övning som var orsaken skulle jag ju kunna ta det lite lugnare då (hm, som att det funkar med ett ledare som är entusiastisk och peppande som ett barn som överätit kalaspuffar...)

Eftersom Kanallöpet och alla andra lopp närmar sig har jag ingen lust att ta några risker, så om det inte ger sig med höften så finns det en risk att boxen får vänta till i höst.... :(

2 kommentarer:

  1. Va trist! Du gillar ju boxningen skarpt. Kan du inte testa om du kan hitta, så här efteråt, vad som gör ont när du nu känner smärtan. Gör igenom boxningsmovesen (ja, lite långsamt utan kraft alltså) och se när det smärtar till riktigt ordentligt och då gör du dom övningarna lite mindre kraftigt (eller inte alls). Kan funka. Så kanske du kan fortsätta boxas. :)

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset, jag får nog prova nåt sånt! På nåt sätt hoppas jag att jag hittar de delar som ställer till det så jag kan fortsätta boxas PÅ Susanne MED Hannah. *L*

    SvaraRadera

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa