torsdag 2 februari 2012

Borta bra men hemma bäst!

Visst är det kul att bo på hotell, visst är det kul att vara på kurs - men OJ så skönt det är att vara hemma igen. Det spelar ingen roll att det är bara en natt hemifrån, jag längtar alltid hem. *L*

Två dagar på kurs brukar innebära en massa extra kalorier, men jag tror jag klarade mig rätt bra.

Lunchen i går bestod av fläskfilé och middagen av ankbröst (nja, det var ju så där...) och tiramisu (som jag inte smakade). Fika, både förmiddag och eftermiddag, var macka - inte bulle. Sånt gillas! Frukosten var väl en aning överdriven, hotellfrukost och efter träning liksom.... Det blev macka med lax, macka med salami och brie, lite bacon, nån prinskorv....

Nåja *byter snabbt ämne* lunchen var torskrygg (grymt gott!!) och på eftermiddagen var det paj, men den rörde jag inte. Godisskålen som stått vid vårt konferensrum hela dagarna har jag inte ens gått nära trots att de andra mumsat Dumle-kola och Geisha som om livet hänge på det (okej, jag överdriver lite), men fruktskålen har jag dykt ner i emellanåt.

Jag är mycket nöjd med min insats, nöjd med att avstått från alla sötsaker, såväl godis som efterrätt. Att jag dessutom tränat båda dagarna gör mig extra nöjd *ser drygt kaxig ut* och efter två intensiva dagar sitter jag nu i soffan, sippar på ett glas vitt och slötittar på Halv åtta hos mig (från Skövde) i väntan på Biggest loser (heja Slejman!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa