måndag 13 februari 2012

Utomhusjogg - underbart!

I dag har vi haft ett kalasbra väder så jag valde att lägga min träning utomhus. Lika bra att ladda kroppens solceller, liksom. Efter en rätt sen lunch på stan (lax, löjligt god) gick jag hem och bytte om och gav mig ut.

Jag fattar inte att det tagit mig 40 år att inse hur underbart det är att jogga, hur skönt det är att träna överhuvudtaget. Men nu tar jag igen det. *L*

Jag körde samma sträcka som förra veckan, 5,5 km efter cykelbanor. Jag tyckte benen kändes tyngre i dag, och med tanke på helgens skräperiätande vore det inte så konstigt, men väl hemma såg jag att jag ändå hade 40 sekunder bättre tid än förra gången så även om det kändes tungt så gick det inte så sakta. Det gillas! *L*

I morgon hoppas jag på samma soliga väder, men det går att jogga när det är mulet också. Och om det snöar. Och i allra värsta fall kör jag inne, på löpbandet (men det är inte alls lika lockande, utomhus är så mycket skönare).

Har du inte kommit i gång med att jogga så ta chansen nu när det börjar bli vårväder. Då skriker ju hela kroppen efter att få vara utomhus, så då är ju halva motståndet liksom redan passerat.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa