söndag 5 februari 2012

En kall söndag, en micoach och en cykel

Jag erkänner utan förbehåll: jag gillar inte vinter och kyla! Jag är en sommarmänniska.

I morse åt vi frukost i ganska bra tid, redan vid 9 satt vi med kaffe och macka faktiskt. Ett par timmar senare stod jag på löpbandet och svettade mig igenom 6 km (varav 5 km joggandes). I dag lyckades jag dessutom få igång min lilla micoach så nu har jag använd den. Himla skoj att komma hem sen och se hur pulsen har legat. Nästa moment blir att lära sig tolka de olika färgerna, se om jag har legat "rätt" liksom. *L*

Efter joggingen åkte vi hem, duschade och petade i oss lite mat. Sen tog vi en promenad till Team Sportia för det lutar minsann åt att jag ska köpa mig en rejäl cykel. Jag tänker inte börja cykla förrän det är barmark, men de är så pass mycket billigare nu så jag tänker vara ekonomisk och köpa den till 30% rea.

Nu längtar jag alltså extra mycket efter att snö och kyla ska försvinna, så jag kan börja cykla till jobbet.

I kväll blir det ett pass box. HÄRLIGT!

2 kommentarer:

  1. Hur långt har du till jobbet? Jag har 17 km. Förra året cyklade jag några gånger ena vägen. Det var hur skönt som helst! / Isa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en mil till jobbet, ungefär. Alldeles perfekt ju. *L*

      Radera

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa