torsdag 9 februari 2012

Hälsouppföljning med PT-Hanna

För nästan exakt ett år sen hade jag min första träff med PT-Hanna. Då gjorde jag ett konditionstest (2000 m på löpbandet) plus ett styrketest (armhävningar, jägarstol, plankan).

Då klarade jag löpbandet på 15.28, 13 armhävningar, 36 sekunder jägarstol och 50 sekunder plankan.

Konditionsvärdet och den fysiska åldern var då inte bra, jag lovar.

I dag fixade jag löpbandet på *da-dam, trumvirvel* 12.42, 40 armhävningar, 65 sekunder jägarstol (med ben som skakade så det verkligen syntes) och 90 sekunder plankan.

Löpningen har jag förbättrat med 18,7%, armhävningarna med 207,7%, jägarstolen med 80,5% och plankan med 80%. Rätt skapliga förbättringar tycker jag. *L* (hm, det ser för bra ut, har jag verkligen räknat rätt??)

Att mitt konditionsvärde nu är 106 och min fysiska ålder är 39 är ju så himla underbart. Just nu känns det verkligen att det varit värt varenda svettdroppe, varenda träningsvärksstund, varenda vända till gymmet eller löparspåret.

Jag klappar mig själv på axlarna så jag nästan får blåmärken!  *s*

7 kommentarer:

  1. Wow vilken förbättring! Grattis till en kanonprestation!/Annika!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Ja, jag känner mig odrägligt kaxigt nöjd just nu.

      Radera
  2. Tjoho! Massa klappar från mig med!!:)

    SvaraRadera
  3. Oj, vilken suverän förbättring! Riktigt bra jobbat! Tack för inspirationen! / Isa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var häftigt att se i siffror. Snacka om sporre. Det kan jag verkligen rekommendera att göra, för att faktiskt se sina framsteg.

      Nu kör vi en månad till, va? :)

      Radera
  4. Absolut!! Men jag måste nog få äta något sött på fredag eller lördag ;) / Isa

    SvaraRadera

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa