tisdag 21 februari 2012

5 km i solskenet

Efter jobbet for jag hem och bytte snabbt om till joggeri-kläder. Jag hade lovat att hämta maken när han slutade kl 16, så jag for till hans jobb och lämnade bilen till honom. Sen drog jag i väg på en runda, utomhus givetvis i detta underbara väder.

Jag vet att det är ungefär 3,5 km raka vägen hem, men det kändes för lite så jag tog några extra kringeli-krokar. Större delen av vägen var det bar asfalt, men det fanns vissa inslag av is så det var till att ta det försiktigt bitvis. Men det gjorde inget, det var så underbart att vara utomhus, att jogga, att svettas.

När jag närmade mig vår ytterdörr såg jag att det skulle bli ca 4,6 km - och det är en väldigt fånig sträcka. Alltså tog jag en liten extra sväng runt några hus i grannskapet så jag kom upp i 5 km. Mycket bättre!

Det känns som om min kondition har blivit mer stabil, jag är inte riktigt lika beroende av dagsform längre vilket känns jättekul.

I morgon blir det ofrivillig vila för jag ska lämna blod och då bör man inte motionera samma dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa