torsdag 23 februari 2012

Halsont och blodfattig

Eftersom solen sken från en underbart klarblå himmel skyndade jag mig hem från jobbet, bytte om och gav mig ut för att jogga. Visserligen misstänkte jag att jag skulle känna av gårdagens blodlämning, för trots allt har jag ju lämnat bort en jäkla massa röda blodkroppar och de behövs för syreutbytet, men det spelade ingen roll. Jag var beredd att jogga sakta, men jag var liksom tvungen att komma ut i solen, få svettas, få ladda solceller och D-vitamin.

Redan efter några hundra meter kände jag att jag började få ont i halsen, och det är ju mindre bra, och tanken på att ta mig kortaste vägen hem svävade förbi, men den slog jag bort. Minst 5 km skulle det bli - och det blev det också. 5,6 km till och med, det är noga det där. *L*

Visserligen kändes det som om det bara var uppförsbackar hela vägen, men vad gör det. Som vanligt var det underbart skönt att få svettas, ljuvligt att komma hem och duscha, och jag mår så jäkla bra så här efteråt. Hm, nåja, bortsett från att jag har löjligt ont i halsen och nog måste ta en kopp varm chocklad, kanske med lite mintu i...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa