måndag 2 april 2012

Man blir ju lite blåst, liksom...

Eftersom jag har lov (det kan inte sägas FÖR OFTA *L*) så passar jag på att träna lite extra. Efter lunch i dag (lax, löjligt gott) bytte jag om och snörade på mig joggingskorna. Jag skulle hämta bilen som varit på besök hos Bilia för byte av en strålkastare, och varför inte kombinera det med en joggingrunda.

Nu är det ju bara drygt 3 km till Bilia så jag tog en omväg för att i alla fall få ihop 5 km. Det var en mysko runda, för jag hade motvind åt alla håll, på nåt vis.

Benen kändes förhållandevis pigga, med tanke på gårdagens mega-pass och morgonen styrkepass. Det var en klar skillnad mot i lördags. Skönt, det är ju faktiskt bara TOLV (12) dagar kvar till Skövdeloppet så det gäller ju att formen kommer nu.

Jag gjorde som jag brukar, höll ett behagligt tempo, men det slutade ändå på en snittid på ca 7:20 vilket jag är nöjd med. Lite drygt 5 km blev det, och så där gulligt svettig gled jag in på Bilia för att hämta bilnyckeln och köra hem. (jag undrar om de vädrade när jag gått *L*)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa