onsdag 25 april 2012

Drygt 7 km i duggregn

Just som jag gick och bytte om till joggingkläder började det regna. Nu kan man ju tolka det som att jag inte skulle behöva jogga i dag, men glöm det. Jag är visserligen söt, men inte gjord av socker så jag smälter inte.

Jag for till spåret i Ryd. Snälla Madde tipsade mig om hur jag kunde förlänga rundan där så jag var lite sugen på att testa. Det gamla spåret i Ryd finns liksom kvar och hänger ihop med det ny, det som har elljus. Sammanlagt blev det nu närmare 5 km, men det kändes lite för lite så jag tog en liten sväng till. Den där extra rundan som Madde tipsade om innehöll ett parti med riktigt sviniga backar, så där så att bergsgetter slår en frivolt av glädje, men det var ändå en bra utfyllnad och det är riktigt bra spår där i Ryd. Jag ser det som ett stort plus att det radhus vi just köpt ligger bara några hundra meter från spåret. Jag längtar tills vi flyttar dit. Men nu kom jag visst från ämnet.

Totalt blev det lite drygt 7 km, vilket kändes alldeles lagom. Spåret var visserligen lite geggigt bitvis men inte värre än man kan förvänta sig efter regn och rusk. Tiden blev inte så där super-duper-bra men jag tyckte ändå att det kändes bra. Benen var rätt pigga och flåset hängde med även om lungorna var lite svårtflirtade just i det där partiet med mega-backarna.

Visserligen kan det kännas jobbigt och flåsigt att flänga runt i spåret, men det är samtidigt skönt och känns så nyttigt att jag älskar det. Inte ens fast det regnade tappade jag sugen, det var bara skönt med lite svalka.

Det enda jag möjligen ogillar är att jag inte kommit på hur underbart det är att motionera tidigare i livet.


2 kommentarer:

  1. Haha, glömde jag informera om det där med backarna? My bad.. ;)

    SvaraRadera
  2. Nja, du sa backar men du missade kanske att informera om att man behövde bergsklättrarutrustning för att ta sig upp för dem *L*

    SvaraRadera

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa