tisdag 10 april 2012

Cykla och jogga

Jag började dagen med en cykeltur i duggregnet (ja, efter en latte då, förstås). Sedan jobbade jag hela dagen, åkte hem, bytte om och drog sedan ut och joggade en liten tur. Det blev bara 3,7 km, men med tanke på träningsvärken efter gårdagens box är jag nöjd ändå.

Jag har dessutom skött maten bra.
Frukost - riskvikk och banan, och latte på lättmjölk
Förmiddagsfika - 2 knäckemackor med keso och kesella
Lunch - fisk, potatis och grönsaker
Eftermiddagsfika - en proteinbar
Kvällsmat - kyckling i cocosmjölk med broccoli och nudlar

Antal steg på räknaren: ca 4200
Cykeltur: ca 9200
Joggingtur: ca 5500


4 kommentarer:

  1. Härligt! Tror att det får bli någon thaiinspirerad middag för mig med snart, det var länge sedan jag åt nudlar!

    Igår tog jag en skön runda i regnet. Blev 4,7 km på 34 min - både längre och snabbare än förra gången, trots regnet! Idag blev det ett morgonpass på gymmet, vilket jag redan börjar känna av i benen...

    Jag har dock upptäckt att jag har ett litet problem - jag tränar i vanliga fall på Actic här i Lund och har ett kort som gäller på alla tre anläggningarna, men ändå finns det i princip INGA pass som funkar schemamässigt för mig! Väldigt frustrerande! Jag har lekt med tanken att skaffa ett kort på studentgymmet också, eftersom det är väldigt billigt och tiderna passar mig bättre där, men det enda problemet är att det är så himla mycket folk där! De har ingen gräns för hur många som får vara med på passen, så när jag var där och provtränade i höstas var vi nog 60 pers, vilket inte känns jättebra. Jag funderar på att köpa ett 10-kort så att jag kan prova lite olika pass, men samtidigt vet jag inte om det faktiskt kommer att bli av att jag åker dit, eftersom det ligger en bit bort... Får se hur jag gör!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt, du jobbar på bra *L* Jag går också på Actic, men i Skövde. Älskar stället även om jag inte är där så ofta nu när det har blivit utomhus-motions-väder. Det är ju vansinnigt mycket roligare att jogga utomhus.

      Jag går på box och ska också börja på power. Fast step är nog min absoluta favorit. Vilka slags pass gillar du?

      Radera
    2. Spinning är nog det roligaste (och svettigaste) jag vet. Det är så lätt att koppla bort vad alla andra gör och bara fokusera på musiken och tramptagen. Och så känner jag att det är enklare att våga ta ut sig på spinning än vad det är på många andra pass, eftersom man vet att man alltid bara kan dra av lite motstånd eller sätta sig ner om det skulle behövas.

      Annars gillar jag dans och aerobic. Har dansat nästan hela mitt liv men det har inte blivit så mycket med det de senaste åren, tyvärr. Det är mest det jag är sugen på på det andra gymmet, att testa deras danspass.

      Radera
    3. Spinning är svettigt, helt klart, men kul...? Nja... *L* Dans är jag helt värdelös på. När vår skapare delade ut rytmkänsla stod jag sist i kön, tyvärr. Fast det som fastnar för det brukar VERKLIGEN fastna så ibland önskar jag att jag hade lite känsla för feeling, så där.

      Radera

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa