söndag 29 april 2012

En gång är ingen gång

Två gånger är en vana.

I dag var det dags att göra en Grön Mil. Testa formen lite inför loppet på tisdag, känna efter om betablockerarna tagit död på allt flås.

Här i stan har vi helt underbart väder i dag, strålade sol, lite lagom vind och inte för varmt. Perfekt jogga-en-mil-i-väder alltså.

Jag gick ut med målsättningen att orka jogga hela, så jag tog det rätt lugnt. Första kilometern kändes det rätt tungt, flåset var inte helt med skulle man kunna säga. Men när jag blev varmt så blev det lättare och jag kände mig inte ens lockad att smita över till den Gula Femman efter halva rundan.

Visst var jag trött, visst kändes vissa uppförsbackar som om de var dubbelt så långa som de såg ut, men jag fixade hela rundan utan att gå.

OCH jag fixade den under 75 minuter i dag igen. Okej, bara två sekunders marginal, men ändå under 75.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa