söndag 8 april 2012

Dagens to-do-lista!

I dag ska jag jogga, helst långt. Målet är i alla fall 7 km, men jag hoppas på en mil. Det är lite beroende på hur förkylningen känns när jag vaknat ordentligt och var jag ska jogga.

Dessutom ska jag städa lite här hemma. Dammsuga och moppa i alla fall, det behövs. På fredag kommer fönsterputsarmannen, och han kommer verkligen att få göra rätt för sin lös. *L*

Jag ska handla också, för i morgon är det definitivt start för HÄLSOMÅNADEN! Då behövs lite frukt, en massa grönsaker och keso, kesella och ägg. Sedan ska jag laga lite mat, det är så skönt att ha matlådor klara nu när lovet ju faktiskt är slut och man ska jobba igen.

Det här börjar bli stressigt, för jag hinna med att planera in min motion för veckan också. Jag tänker lägga rätt mycket tid på motion den närmaste månaden, jag menar, är det HÄLSOMÅNAD så är det.

Se så, du hänger väl på med detta nu då? 

Vettig mat, regelbundet. Inget godis eller andra sötsaker. Rejält med motion. Vad sägs, det är väl inte så illa?

I morgon bitti blir det att kliva upp på vågen, och sedan mäta midja, höfter och lår. Sedan ska vågen undan i två veckor. Jag har en enorm förmåga att kliva upp på vågen i tid och otid.

2 kommentarer:

  1. Jag är med! Lite krämpor här och där men jag hoppas att det kommer att fungera ändå. När ljumsken blev bättre så fick jag någon slags låsning i bröstryggen, så jag har bara kunnat promenera senaste veckan. Men nu kör vi!! / Isa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Promenera är ju bättre än inget, men ryggont är INTE KUL!! Har du provat att liksom göra en lång dips på köksbordet? Så gör jag när jag får låsningar i ryggen. (du vet när man sitter på bordskanten, sen försiktigt glider över kanten och "hänger" i armarna så ryggen sträcks ut. håll så i ca 15 sekunder, upprepa 2-3ggr morgon, middag, kväll.)

      Radera

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa