tisdag 3 april 2012

Är det här verkligen benen...

... som ska genomföra Skövdeloppet om 10 dagar??

De här benen, som i går glatt skuttade (nja, men i alla fall joggade utan problem) var i dag som gjorda av betong - MED armeringsjärn i!

Jag hade planerat att springa ett varv på slingan i Ryd och sedan fortsätta jogga hem. Jag räknade med att det skulle bli 7-8 km, sisådär. Och sträckan stämde. Vilket väl också var allt som stämde.

Första kilometern gick så lätt. Glatt kände jag att jag skulle fixa detta utan problem. Andra kilometern tänkte jag ringa taxi. Eller kanske ambulans. Flåset funkade fint, men benen.... benen....

Jag fick inse att det inte skulle bli jogging hela vägen. Första halvan joggade jag i princip hela men ju närmare hem jag kom, desto mer gå blev det. Benen orkade inte, helt enkelt. Jag hade kanske kunnat tvinga mig själv, men jag valde att vara nöjd med att ta en rask promenad med små inslag av jogg. Trots allt blev det nästan 8 km, och det är bra oavsett om jag joggat eller gått.

I morgon bitti blir det Power på Actic och sen en gym-frukost. Livskvalitet, var det ja!  *L*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa