fredag 6 april 2012

En solig och klar åtta

Ett par timmar efter hotellfrukosten snörade jag på mig skorna och begav mig ut på en runda. Målet var en lite längre runda, helst 7-8 km. Strålande sol, kall och klar luft - kan det bli bättre?

Med relativt lätta steg drog jag i väg upp mot Sävstaås, ner mot Ridhuset, förbi sjukhuset upp mot Brånan och sedan tillbaka ner mot stan och hotellet. En kort sekund tänkte jag ta en liten omväg för att komma upp i en mil, men jag slog bort den igen.

Mycket nöjd med såväl formen som rundan stoppade jag klockan utanför hotellet efter 58:59 minuter och 8.02 km. En snittid på 7.21 är väl ingen tid som får friidrottsförbundet att tvångsrekrytera mig men jag är nöjd  i alla fall.

Dusch, kaffe och lite vila - och man är människa igen. Snart är det dags att åka till mamma och mosa i sig påskmat i kubik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa