lördag 31 mars 2012

Säsongspremiär på Billingen!

Äntligen - verkligen ÄNTLIGEN - var det dags att boka in en runda på Billingen. Jag påstår bestämt att Billingen är världens trevligaste ställe att jogga på, men det är ju SNÖ där på vintern. Så onödigt!

Nåväl, i dag hade jag i alla fall bestämt att jag skulle ta en sjua där uppe, och varken den snö som kommit under natten (värdelöst, helt värdelöst!) eller den förkylning jag dragits med den senaste veckan skulle hindra mig. Även om jag inte skulle fixa att jogga hela, skulle det i alla fall bli en runda.

Och jag får erkänna att det blev gång bitvis. Förkylningen i kombination med kall luft gjorde riktigt ont i luftrören. Orken är inte på topp när man varit förkyld, och inte när man varit på kurs och ätit kurs-mat heller.

Å andra sidan så tog jag mig runt, trots trilskande luftrör, trots snö och halka, trots förkylning - och det är jag mycket nöjd med.

I morgon är det en super-pass på Actic. 45 min spinning, 45 min core och 30 min power. Det får räcka för en dag. Men hela nästa vecka är ett enda långt träningsläger, med minst ett pass per dag, ibland mer. Det gäller ju att utnyttja sitt påsklov!

4 kommentarer:

  1. herregud mamma, två veckor till skövdeloppet nu ;) haha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gott om tid att komma i form, alltså :)

      Radera
  2. Hoppas superpasset går bra idag, det låter riktigt svettigt och roligt! Jag älskar ju verkligen spinning men power har jag aldrig testat, hur är det?

    Jag började ju utmaningen idag och körde igång med full fart, bokstavligt talat! Jag tycker oftast det är jättejobbigt att springa ute och föredrar löpband, men det känns ju mycket hurtigare att vara ute - speciellt när solen skiner som idag. Så jag gav mig ut på en liten försiktig runda, eftersom jag inte sprungit alls under vintern. Och jag chockade verkligen mig själv med mitt resultat - 4 km på ganska precis 31 minuter! Nu är jag jättenöjd och superpeppad inför resten av månaden!

    SvaraRadera
  3. Superpasset var verkligen SUPER! Supersvettigt, superjobbigt och superkul!

    Power var liksom styrka med stång. Grymt jobbigt men skönt. Armarna darrar än :)

    4 km är ju skitbra!! BRA START på din månad.

    KRAM

    SvaraRadera

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa