onsdag 28 mars 2012

Snart dags för en RIKTIGT NYTTIG MÅNAD!

För du hänger väl på?

En månad med nyttig mat, regelbundet, med frukost, lunch, middag och ett par mellanmål.
En månad utan sötsaker.
En månad med motion motsvarande 70 000 steg/vecka (omvandlingstabell finns bla på stegräknare.se)

Som en extra piska/morot/sporre kör vi helkroppsfoto FÖRE och EFTER, samt vikt och mått (midja, höfter, lår).

Vi börjar direkt efter påsk, den 9 april, och kör en månad framåt. Går alltså i mål, hälsosamma och nöjda den 9/5.

Dessutom tycker jag vi ska hjälpas åt, dela med oss av recept. Jag har jättesvårt att hitta frukost och mellanmål som är mättande utan att innehålla för mycket kalorier. Givetvis ingår också lite pepp till varann, lite klapp på axeln och lite heja heja heja.




5 kommentarer:

  1. Bra idé, jag skulle verkligen behöva lite nya recept! Just mellanmål tycker jag är jättesvårt. Man vill ju ha så mycket protein som möjligt men de flesta saker som rekommenderas som mellanmål (keso, kvarg, ägg etc) är sånt som jag verkligen inte tycker om... Jag har testat att göra egna bars och de blev väl helt okej, men det är ju inte något som man har tid att göra hela tiden.

    SvaraRadera
  2. Lockande, men de där fotona.... ska de hängas ut här?
    Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm, vad säger vi? Vill vi lägga ut bilderna eller vill vi ha dem själva som FÖRE och EFTER men privat? Sporrar det lite extra med offentliga bilder? Eller blir det för mycket?

      Radera
    2. Jag tycker det är peppande, men det får väl vara upp till var och en? Om man tycker att det blir för känsligt kan man ju klippa bort ansiktet och så.

      Radera
  3. Vi kan väl köra så att de som vill skickar foton så lägger jag in dem, de andra avstår. (fast ta gärna bilder för din egen skull, och kanske kan du dela med dig av dem efter vår månad för att visa ditt resultat)

    SvaraRadera

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa