fredag 2 mars 2012

Premiärtur

I morse var det liksom dag, dags att ta cykeln till jobbet. Min fina, alldeles nya cykel.

Jag har en mil till jobbet, och jag hade inte direkt nån koll på hur lång tid det tar att cykla dit, så jag startade i god tid. Man vill ju liksom inte komma till jobbet och drypa av svett.

35 minuter senare parkerade jag cykeln, bara lite lagom varm och mycket nöjd. Strålande sol och fredag, jag menar... kan det bli så mycket bättre?

På hemvägen är det en sjujäkla uppförsbacke, så jag var beredd på att det skulle ta längre tid hem och generera mer svett. 2 minuter extra tog det, och en aning svettig på ryggen - värre var det inte.

Det var mycket lättare, gick mycket snabbare och var mycket skönare att cykla än jag vågade hoppas på. Helst skulle jag vilja cykla varje dag, men fixar jag tre dagar i veckan är jag nöjd.

För övrigt har jag haft ett sånt vansinnigt grymt godissug i kväll, ett godissug som är stort nog att ha ett eget postnummer. Tack Gud för smörgåsrånen! Med lite dipp till kan man överleva - och i morgon är det LÖRDAG!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa