tisdag 20 mars 2012

Årsbästa

Träningsvärken är så gott som borta, men eftersom det var snudd på storm så valde jag bort cykeln och tog bilen till jobbet. Efter jobbet åkte jag hem, bytte och och for sedan och hämtade maken på jobbet. Han fick ta bilen hem, jag tog joggingskorna.

Jag siktade på en lite längre sträcka, typ 6-7 km, så jag fick ta lite kringelikrokar istället för raka vägen hem. Lite fegt höll jag därför en lite lägre fart, målet var liksom sträckan, inte tiden. Jag lufsade på, men oj vad man får kryssa för att få ihop kilometrar när man springer i stan. När jag närmade mig hemmet såg jag att det fattades några hundra meter för att nå 7 km, alltså tog jag en omväg till. Den omvägen var längre än jag trodde så när jag kom till porten saknades det 350 meter till ÅTTA kilometer. En extra krok runt huset och jag nådde 8 km - årets längsta runda.

SÅ HÄRLIGT! Just nu känner jag mig kaxigt säker på att fixa kvartsmaran om några veckor.

2 kommentarer:

  1. Du är så duktig :-)
    Här vart det en runda på 2,5 km i skogen i söndags. Vilken skillnad o springa i skog mot på asfalt (skogs-stigen lite blöt o suger tag i skorna) och vilken träningsvärk jag har i magen idag. Men som alltid skönt efteråt!!

    SvaraRadera
  2. Tack :) Ja, skogen är mycket mysigare än asfalt. Jobbigare, men mysigare. Och träningsvärk är lite skoj, då känner man ju att man jobbat bra.

    Kram C

    SvaraRadera

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa