fredag 23 mars 2012

Söt som socker...

Dagen började med att jag INTE fick dricka kaffe. Det var ju så där, kan jag säga.

Jag skulle göra en glukosbelastning för att kolla upp mitt blodsocker. Fastande ska man ligga under 6,0. Jag hade en aning för högt för ett år sen (6,3) och det skulle följas upp nu. Under året har jag kollat fastevärdet ett par gånger och då har det legat under den magiska gränsen (5,6) men i dag var det högre igen (6,0) vilket stör mig oerhört.

Det är väl bara att inse att jag måste, måste, måste ta tag i det här med maten. Jag måste, måste, måste läsa på vilken mat som är bra och vilken mat som är mindre bra.

*tar genast på läs-glasögon och börjar plugga*

Tips emottages tacksamt!


1 kommentar:

  1. Hej,
    Nu vet jag ju inte om du äter frukt, men mitt tips är att man ofta glömmer att det är ca 10% socker i frukt. Jag tyckte själv att det gjorde susen att skippa frukt och satsa på grönsaker istället. Hjälpte klart till att slippa sockerbegäret också.
    Lycka till!
    Nina

    SvaraRadera

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa