söndag 4 mars 2012

Fullständigt misslyckande :(

Efter gårdagens vilodag var jag väldigt sugen på en joggingtur redan när jag vaknade i morse. Jag laddade  magen med bovetegröt, lät den sjunka ner och bytte sedan om för en runda.

Redan efter några hundra meter insåg jag att det skulle bli tufft. Jag fick ingen rytm i andningen och benen var tunga som cementstolpar. Efter en kilometer mådde jag illa och kände mig liksom darrig, ungefär som när man bara druckit kaffe en hel dag och inte ätit nån mat. Jag fick inse att det inte funkade, det var bara att gå en bit. Efter några hundra meter försökte jag igen, men nej.... det var liksom bom-stopp! Jag frös fast jag svettades och jag trodde jag skulle kräkas.

Mycket besviken lommade jag hem. Det är faktiskt första gången på evigheter som jag inte lyckas fullfölja min träning, och jäklar vad det känns surt. Kanske beror det på att jag åt tacos och godis i går, kanske beror det på alla förkylningar och andra virusar som florerar på skola n.

Oavsett vad skälet är så känns det trist och fast jag nu suttit hemma och vilat i en halvtimme känner jag mig fortfarande skakig, jag fryser och jag känner mig som om jag borde krypa ner under täcket och gömma mig.

14 april, om 40 dagar, är det Skövdeloppet. DÅ SKA JAG FIXA 10,5 KM! Alltså, fram till dess ska mat och motion fungera och alla undantag från nyttig-och-bra-mat ska planeras i förväg.

40 dagar nyttigt leverne, det fixar jag! Nån som hänger på?

2 kommentarer:

  1. Inget misslyckande, utan sånt som sker. Jag hänger på med nyttigheter, gårdagens frossa var hemsk. Aldrig mer! nu kör vi.

    SvaraRadera

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa