måndag 9 april 2012

Dag 1 är snart slut

Första dagen på vår HÄLSOMÅNAD är ju snart slut, och den har gått väldans bra. Jag har lagat en massa mat, borde inte behöva laga mat förrän i slutet av veckan. Sånt är så skönt.

Till lunch blev det köttbullar, pressad potatis och ugnsstekta grönsaker. Jag blandade morötter, butternut, broccoli och sockerärtor på en plåt som fick bo i ugnen tills allt vara genomstekt. Blev himla gott, faktiskt.

90 minuter box var lika svettigt som det låter, så det får räcka som motion i dag. Det motsvarar dessutom över 20 000 steg, enligt Stegräknare.se.

Efter boxen petade jag i mig en bars, det måste vara världens smidigaste, godaste och dyraste mellanmål. Till kvällsfika blev det en fullkornsmacka, en banan och en kopp te.

Nu blir det snart Bonde söker fru och efter det är det Älskling, du har blivit en tjockis. Sen är det dags att försöka sova. Lagom avslut på ett bra påsklov.

I morgon blir det förhoppningsvis cykel till jobbet och sen en kortare joggingrunda på kvällen. Blir det inte cykelföre får det bli en längre joggingrunda istället. Nån ordning får det ju vara. *L*

2 kommentarer:

  1. Härligt! Det är så skönt att slippa tänka på vad man ska äta när man kommer hem på kvällen! Jag brukar sätta mig varje söndag och planera den kommande veckans matlådor, så jag kan passa ihop dem till lämpliga kaloriintag för varje dag. Det är lika bra att ta någon timme till planering och sedan ha det ur världen...

    Min påsk blev inte riktigt så nyttig osm jag hade tänkt mig. Matmässigt gick det rätt hyfsat men det har regnat nästan oavbrutet hela helgen, så någon direkt motion har det inte blivit, eftersom jag inte hade tillgång till något gym. Och idag har jag suttit på tåget hela eftermiddagen, så det blev inte mycket rörelse idag heller, tyvärr. Men det är bara att ta nya tag imorgon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan ju ändå inte göra nåt ogjort, så det är bättre att komma upp på banan snabbt igen än att gräma sig och fortsätta "fela".

      Ny dag - nya möjligheter! *L*

      Radera

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa