måndag 2 april 2012

Livskvalitet!

Jag började dagen med att dricka en latte och en smoothie. Så gott! Sen gick jag ner till Actic och körde 45 minuter styrka vilket gick rätt bra trots träningsvärk.

Jag började med armhävningar mot balansboll växlat med benböj på bosu. Sen körde jag dips och rygglyft. Sen var det dags för balansboll igen, sit ups, vridningar och bröstflies. Lite rumplyft, enbensknäböj, benböj med balansboll och "bakom nacken lyft" och så var jag i princip genomkörd.

Då var det dags för frukost. Frukost på Actic är så underbart. 30 kr för ägg, macka, juice, kaffe... Och det direkt efter ett träningspass.

Det är då man känner att man verkligen känner hur skönt det är med motion. Det är då man känner vad LIVSKVALITET är!

6 kommentarer:

  1. Härligt! Jag började också morgonen med styrka, trots att vädret gjorde sitt bästa för att hindra mig. Hade det varit igår det snöade så hade jag trott att det var ett aprilskämt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här kom det snö i går, så väldigt onödigt. Men styrka är en bra start på dan. *L*

      Radera
    2. Ja, verkligen! Jag har precis fått ett nytt träningsprogram också, så det gör det extra roligt! Har blivit väldigt förtjust i frontböj, så nu lade vi in det i schemat. :)

      Radera
    3. Frontböj? Vad är det? Har jag aldrig hört... Jag vill också ha lite nya övningar. *L*

      Radera
  2. Det är som en knäböj fast man har stången framför sig istället. Jag kan inte göra vanliga knäböj med mina knasiga axlar, det gör alldeles för ont att hålla stången.

    http://www.dintraning.se/ovning/274/Benboj-Frontboj.html

    Som jag förstår det så tar den lite mer på rumpan än knäböj, vilket ju inte är fel. :P Sen är det lättare att ha koll på hållningen när stången är framför en, eftersom så fort man börjar luta lite åt något håll så tappar man ju stången.

    SvaraRadera
  3. Kalas! Den måste jag testa :D

    SvaraRadera

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa