onsdag 11 april 2012

Regnig runda

Välplanerad som jag är (he he) tog jag med mig joggingkläder direkt till jobbet i morse. När jag slutade bytte jag alltså om och åkte direkt till spåret utan att passera hem. Mycket smart, eller hur? *L*

Jag hade räknat med minst 2 varv, helst 3 (ett långt varv är knappt 3,5 km, ett kort är ca 2,3 km). Jag gav mig av i ett inte alltför mördande tempo. Banan var lerig och sur, men inte värre än att man fick kryssa mellan några vattenpölar på några ställen bara. Första varvet gick okej, men det är en passage som är rätt tung, seg liksom. Andra varvet drabbas man mer av uttråkning än av att det är jobbigt. Jag föredrar en lång bana istället för att varva på en kort. Efter 2 långa varv valde jag att ta ett kort varv, då var jag lite less  på regnet och ville hem. Dessutom började jag bli törstig.

När jag gick i mål, efter 9,1 km var jag så törstig att jag en kort stund funderade på att slicka i mig vatten från biltaket. (note to self: ta med vattenflaska)

I morgon och fredag blir det vila, dels för att jag har en jäkla massa annat att göra, dels för att jag tror det är bra med ett par vilodagar innan loppet på lördag. (om det nu inte spritter för mycket i benen i morgon så jag tar en kortare runda, vem vet*L*)


2 kommentarer:

  1. Vilken runda! Tycker att du är jätteduktig! Det kan nog vara en bra idé att vila lite inför loppet. Hur långt är det förresten, en mil?

    Jag har också kämpat i spåret idag. Nu när jag har börjat springa lite igen (läs: de senaste två veckorna) så har jag tagit rundor som varit PRECIS under 5 km (4,6 och 4,9). Och varje gång har jag blivit lika irriterad, eftersom jag lika gärna kunde sprungit ett extra varv runt huset och kommit upp i 5 km. Så idag hade jag tittat ut en runda redan innan för att vara säker. Pga ett vägarbete på ett ställe så tog jag en extra runda runt kvarteret när jag nästan var i mål och fann till min förvåning att det hade hunnit bli precis 6 km - på 42 minuter! Vilken skön känsla!

    SvaraRadera
  2. Loppet är 10,5 km. Häftigt att hoppa från knappa 5 km till 6 km - BRA JOBBAT!!

    SvaraRadera

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa