fredag 11 maj 2012

Lite nuffror, så där...

Såja, har den här månaden gett resultat eller har vi slitit och kämpat helt i onödan?

Klart vi inte har, klart den har gett resultat. *L*

Vikt: - 4,5 kg
Midja: - 2,5 cm
Höfter: - 2,5 cm
Lår: - 3,0 cm

Jag har tränat 1279 minuter. Då är den vanliga vardagsmotionen inte medräknad, utan bara den motion som varit riktigt pulshöjande. Det motsvarar nästan 40 min/dag i genomsnitt. Det anser jag vara godkänt.

Sen var det då den där kontrollrundan som jag sprang i början av månaden. Rundan är inte så hemskt lång, lite drygt 6,2 km, men klart tuffare än en runda på Billingen.

Då såg det ut så här:

Pulsen låg i snitt på 152 och tiden var 50:04 min. Jag hade ett snitt på 7:58 min/km.


















Hur såg det ut i dag då? Jo då, lite bättre var det allt.
 Pulsen låg i snitt på 150 och tiden var 45:37. Jag snittade på 7:20 i dag, vilket ju faktiskt är en helt okej förbättring.









Hur har det gått för dig? 

6 kommentarer:

  1. Grattis, det är ju suveräna resultat!

    För min del blev det -1 kg och -1 cm i midjan men det jag märker störst skillnad på är att jag verkligen har hittat tillbaka till träningen och också börjat variera min träning mer än vad jag har gjort innan med lite simning, pass osv utöver löpning och styrka.

    Så allt som allt är jag väldigt nöjd med månaden och det firade jag med att åka till Löplabbet igår och köpa nya skor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt!

      Just det är, att man kommit igång med sin träning, är ju så svårt att mäta. Lika så "allmänna måendet" och "vardags-orken"hur mäter man det?

      Åh, jag vill också ha nya skor... Hur såg det ut?

      Radera
    2. Det blev ett par Asics: http://www.keller-sports.com/index.php?cl=details&anid=RSCAS0640002
      Har väldigt dålig koll på märken och modeller men fick prova att springa i sju-åtta olika och de här kändes jättebra. Och snygga var de ju också! De var rätt dyra på Löplabbet men mina förra provade jag också ut i en "riktig" löpaffär och de har hållt jättebra. Och så länge man använder dem så är det ju verkligen värt pengarna! Har inte testat dem ute än, det får bli på måndag!

      Radera
    3. SNYGGA! Jag hävdar att träningskläder och skor ska se bra ut OCH vara sköna. Lite tjejigt, men vad då. *L*

      Radera
  2. Jättefina resultat du har nått! Stora gratulationer!

    Här kommer äntligen min rapport. Jag har blivit 5,3 kg lättare. Målet är att nå under 60 kg och det var bara 300 g kvar i fredags. I snitt ett par centimeter bort lite här och var också. Synd att jag inte fotograferade innan och efter för äntligen har den förhatliga valken på ryggen gett sig av. Och tänk att jag vägde 81 kg för 2 år sen!!! Hur tänkte jag???

    Träningsmässigt är jag mest nöjd med mitt nya personliga rekord på 4 km som nu är strax under 25 minuter. Och idag lyckades jag med en mil på 1.10. Inget som gör mig till kandidat till Bragdguldet, men för mig känns det bra.
    Mitt mål är att orka en halvmara innan augusti är över. Måste ju sätta upp lite mål, jag funkar bäst då.

    När det gäller maten har jag verkligen insett att jag brukat äta för mycket. Och att man ska begränsa intaget av kolhydrater.

    Inhandlade en snygg och oplanerad klänning igår i storlek S!!!!!!! Jag har nu kommit på att det var en belöning för väl genomförd utmaning.

    Kram
    Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Milen på 1:10 - jag är grymt avundsjuk!

      En halvmara... hm... det vore skoj. Lova att hålla mig uppdaterad. Kanske sporras jag också till en sån galenskap. *L*

      Du har helt klart förtjänat din nya klänning!!

      Kram C

      Radera

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa