tisdag 8 maj 2012

Där finns inget som inte funnits förut...

Så sa Tant Doktorn om mitt EKG. (eller tant, förresten, jisses vad unga läkare är nu för tiden!) Vad då, inget som inte funnit förut? Där ska väl för fasen bara finnas hjärtslag?

Men det var tydligen helt okej, och jag kunde jogga som vanligt. Sånt gillas!

För att ändå kolla lite vad hjärtklappningen kan bero på så tog de en herrans massa tester, förutom EKG och blodtryck. Fyra rör med blod, en lång lista med saker som ska kollas. Efter att provsvaren kommit så ska Doktorn och hennes kollega diskutera om de ska göra nåt mer eller om jag ska fortsätta äta mina betablockerare vid behov.

Men - eftersom hon sa att jag kunde fortsätta jogga så åkte jag upp på Billingen och körde en Grön Mil efter jobbet. Det blev inget nytt pers, men fortfarande under 75 minuter och det med god marginal. 73 minuter och 2 sekunder. *L*

Det var en sån där underbar runda, perfekt väder, ingen vind, soligt och lagom varmt. En sån där runda när man visserligen är trött efteråt men inte helt slut. När man går i mål och känner sig NÖJD!

Livskvalitet, helt enkelt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa