tisdag 1 maj 2012

Första av tre - check!

Så, nu har jag genomfört det första momentet av tre på min väg mot en Göta Kanal-klassiker.

I strålande sol och helt underbart väder, joggade jag längs Göta kanal. Eller ja, drygt 8 km gick längs kanalen, den sista biten var UPPFÖR fram till mål.

Redan vid starten bestämde jag mig för att hålla mitt eget tempo, inte dras med i de andras fart och riskera att stupa. Nu är det ju lättare sagt än gjort, eller så är jag snabbare än jag vet om, för jag höll ett rätt bra tempo hela loppet.

Ska du bara springa ett enda lopp så rekommenderar jag Kanallöpet. Det var en underbart trevlig sträcka, bra anordnat, trevliga funktionärer och alldeles otroligt vackert väder (hm, okej, det kanske det inte är varje år).

Att springa längs kanalen, i strålande sol, och bara njuta av hur vackert det var runt omkring... jag menar... kan man önska sig mer? Inte undra på att fötterna gick lite lättare.

Vätskekontrollen drog ner tiden lite, och sedan den sista kilometern med den där eländiga backen.

Men trots allt gick jag i mål på nytt personbästa men lite drygt 2 minuter!!

6 kommentarer:

  1. Du är grym mamma! Men det visste jag redan innan ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vågar inget annat. Då jagar du ju mig runt i spåret :)

      Radera
  2. Snyggt jobbat!! Det var spänd förväntan på din uppdatering igår. Jag beundrar dig :-)
    Vilken snygg logg över varje kilometer - vad använder du för manick? Kan vara att min klocka har samma funktion, bara att jag inte orkat lära mig den...
    Måste passa på att tacka för utmaningen du utlyste. Jag fick mig en spark i baken att ta tag i de där sista överflödiga kilona och hade i fredags totalt ett minus på 3,5 kilo sen 5 april. Bara 2,1 återstår till målet. Ny vägning hägrar på fredag :-)
    Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv, Nina. Dina (och de andras) kommentarer sporrar mig enormt, så det är nog ett ömsesidigt förhållande *L*

      Jag använder en GPS-klocka, en Garmin Forerunner 110. Den har en massa kul finesser. Jag är en riktig prylnörd, jag tycker det blir roligare när man kan mäta sina framsteg. *L*

      Jag glömmer nästan bort att vi har en sån här utmaning. Det känns inte särskilt jobbigt att avstå från sötsaker och det där med motion är ju också både skönt och roligt så det rullar på av sig själv.

      Vad kul att du tappat så mycket i vikt - och vad skönt det måste vara att ha målet inom räckhåll. Jag är avundsjuk, jag har en jäkla massa kilon att tappa men de verkar trivas på min kropp.

      Kram C

      Radera
  3. Ok, jag har en Forerunner 305. Men, det är väl avsaknaden av prylnörderi här som gör att jag inte ens försökt lära mig något mer än att mäta tid och sträcka. Det är en stor sporre bara det :-)
    Får väl bli nästa utmaning att lära mig några fler spännande funktioner, de finns väl där.

    Härligt att det går bra att stå över sötsaker, du kanske hinner glömma att de en gång fanns i din kost.
    /Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glömma sötsaker lär jag inte göra *L* men dra ner rejält på dem.

      Lär dig finesserna, det är ju så himla skoj att kunna mäta och kolla lite, se framstegen, se hur duktig man blir.

      Radera

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa