söndag 13 maj 2012

Göteborgsvarvet 2012 och SJ...

I går var vi i Göteborg och kolla när dottern sprang Göteborgsvarvet. Hon är ju en aning (hm, en jäkla massa då) mer tränad än vad jag är, så hon vågar sig på 21 km. Jag tycker 10 är långdistans. *L*

Vi tog tåget ner, och eftersom vi har förmånen att kunna köpa Regionen-runt-kort så gjorde vi det. Vi läste på hemsidan och där står det att det kortet gäller för Västtrafiks tåg, samt SJs tåg utom nattågen, de med tågnummer 101-108 samt X2000. In på stationen rullade ett SJ snabbtåg, nummer 458 (eller nåt sånt). Inte ett nattåg, inte mellan 101 och 108 och inte X2000. Det borde alltså inte vara nåt problem. Trodde man...

Tydligen är X2000 det samma som snabbtåg (och det är ju visserligen en önskedröm men alla vet ju att det inte stämmer med verkligheten). Nåväl, vi klev av i Herrljunga och bytte till ett annat tåg. Väl framme i Göteborg tog vi en spårvagn ut till Startplatsen och trängdes där med en väldig massa folk.

Jag är så imponerad över vilken insats hela stan gör för det loppet. Överallt var det funktionärer och publik. Helt sanslöst. Helt underbart. Jag erkänner att jag blev sugen att springa, men 21 km... näe...

Trots alla människor fick vi en riktigt bra plats, och ca 1 timme och 44 minuter efter start passerade Bella oss.










Deltagarna fick en ruggigt snygg medalj. Så snygg att jag åter övervägde att anmäla mig till loppet nästa år, men så kom jag på det igen. TJUGOEN KILOMETER!

Inte ens en kexchoklad vid målgången uppvägen TJUGOEN KILOMETER!














Men även som publik får man motion. Promenaden till tåget, i Göteborg och sedan hem från tåget gav några steg på räknaren. Och jag lovar, även den motionen kändes i benen - även om det inte motsvarar  TJUGOEN KILOMETER! *L*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa