måndag 21 maj 2012

Det går åt rätt håll!

Eftersom det har varit så underbart varmt och härligt väder i dag valde jag att förlägga min inplanerade kompensationrunda till klockan ganska sent, sent med mina mått alltså.

Klockan blev närmare halv nio innan jag gav mig ut, och målet var ca 5 km på cykelbanan här omkring. Jag märkte direkt att det var en helt annan känsla än i går, men jag valde ändå att inte köra järnet. Det kändes viktigare att fixa hela rundan. Och det gjorde jag! Ganska smärtfritt, dessutom.

De backar som jag förr fasat för, och knappt fixat, är numer bara nåt som visserligen ger extra flås men inget som skrämmer.

Det är SÅ SKÖNT!! Det är så skönt att veta att jag har makt över min kropp, att det räcker med ett par dagar godisfritt så är man tillbaka på banan (fast det är också obehagligt att inse vad skräpmat faktiskt gör med kroppen).

Nu är det inte så där vansinnigt skoj att jogga runt inne i stan, men det funkar och det kändes bra. I morgon jobbar jag lååång dag, från 8 till 19, så då blir det nog ingen runda, men onsdag och torsdag räknar jag med att jogga så jag toppar formen till max - för på lördag gäller det ju! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa