onsdag 21 december 2011

Tre pigga kilometer...

I morse pallrade jag mig ur sängen redan vid halv sex. Halv sex, det är så jäkla tidigt att det nästan är natt fortfarande då. Halv sex, det gör nästan ont i kroppen.

Men, jag petade i mig en liten frukost (smoothie med banan, fil, bär och proteinpulver) plus en latte (för att ens hitta ut genom dörren) och gav mig ut i kylan. Väl på gymmet kändes det riktigt bra och när jag klev upp på löpbandet kände jag mig lagom laddad.

Jag började med att gå 500 meter, sen höjde jag farten och började jogga. Jag ska inte säga att jag flög fram, men jag kände rätt tidigt att det skulle gå bra. Efter 2 km höjde jag farten ytterligare och sen klickade jag upp bandet ett par gånger till så tiden i dag blev ca 80 sek snabbare än i måndags. HELT OKEJ! *L*

Jag antar att vissa känner sig stressade av att jaga sekunder, men mig passar det perfekt. Jag är på tok för långsam för att tävla mot andra, men jag kan jaga mig själv.

Nu planerar jag en trea till, på julafton, sen är det dags att höja till 3,5 km innan nyår.
Åh, jag älskar att träna!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa