lördag 17 december 2011

En vecka kvar - och en ny tradition!

Om en vecka, den här tiden, sitter stor delar av befolkningen och skrattar åt Kalle och hans vänner. Många är dessutom så där juligt mätt som man (tack och lov) inte är så ofta - och ändå kommer man att sträcka fram handen mot chokladasken eller karamellskålen.

Visst låter det trevligt? *L*  

När Kalle gjort sitt, och den lilla syrsan sjungit klart, då är det dags för jultomten att ta på sig skorna och börja jobba.

Jag längtar! Jag är som ett barn, jag älskar paket. Både att ge och att få. Jag tycker det är så kul att se reaktionerna på de paket som jag köpt, se om min tanke varit precis så smart och lyckad som jag inbillat mig. Kommer mina systerdöttrar att uppskatta långkalsonger och tumvantar, eller skulle de hellre vilja ha leksaker? Kommer maken att bli glad över en ny hushållsassistent, eller hade han hellre fått en stor star wars-byggsats?

När alla paket är öppnade är det dags att äta igen, då kan det ju ha gått en hel timme sedan man senast stoppade nåt i munnen. Lite kaffe och kakor brukar funka bra då.

Jag tänker alls inte bryta de här traditionerna i år, jag ska rulla i säng precis lika mätt som man ska göra när det är julafton.

Däremot ska jag införa en ny tradition - jag ska inleda dagen med ett träningspass! Eftersom vi bor på hotell över jul, ett hotell som har ett gym, så ska jag börja dagen med att köra en vända på löpbandet innan jag kör i gång med juleri-ätandet.

1 kommentar:

  1. Vilken fin blogg! Ska bli kul att kunna följa dig i fortsättningen trots att vi slutar blogga på " Må bra", det har varit kul att blogga där och jag hoppas att det ska kännas lika roligt att fortsätta på egen hand! Min blogg hittar du på smalfrisk.blogspot.com, om du skulle vilja!
    Mvh Annika Burén

    SvaraRadera

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa