onsdag 14 december 2011

Det närmar sig bokslut....

Nu går vi ju mot ett nytt år, och det vet ju alla att då ska man se tillbaka på det gamla året (gärna med en viss sentimental känsla) och fundera på hur året varit. Vad som har varit bra och vad som kan bli bättre...

Så, eftersom vi svenskar i allmänhet, och kvinnor i synnerhet, har väldigt svårt för att säga vad vi gör bra så ska vi nu börja i rätt så god tid.

Jag vill att du funderar ut minst 5 saker du gjort bra under 2011.

Vill du dela med dig listan är det jätteskoj. Vill du inte det, så hoppas jag du gör den i alla fall - för din egen skull. Inte bara i huvudet utan på papper, den blir liksom mer... hm... verklig då.

Här är min lista:
1) Jag har börjat träna regelbundet.
2) Jag har joggat hela tjejmilen.
3) Jag har vågat ställa krav på mig själv, vågat anta utmaningar.
4) Jag har klarat av en hel månad utan godis och andra sötsaker.
5) Jag har insett att jag mår bättre av motion än av godis vid stress och motgångar.

4 kommentarer:

  1. Grattis! Det är verkligen saker att vara stolt över!

    Jag fick fundera lite över min lista men så här blev den:
    1) Jag har slutat röka, och har inte fuskat en enda gång sedan jag bestämde mig!
    2) Jag har blivit antagen till ett masterprogram på universitetet och jag *tror* att jag är den yngsta de någonsin har tagit in.
    3) Jag har lyckats sjukgymnastisera mig ur en axelskada som jag annars hade behövt operera.
    4) Jag har blivit bättre på att planera och att hålla deadlines och har därför varit mindre stressad nu under hösten än någonsin förut.
    5) Jag har sprungit fem kilometer. Innan avled jag efter knappt två...

    SvaraRadera
  2. Härligt! Det är ju en kalas-bra lista. Var NÖJD! *L*

    SvaraRadera
  3. Oj, oj, egentligen har det väl inte varit något riktigt bra år men nåt bra har man väl gjort om man tänker efter...
    hmmm... i helt okronologisk eller alfabetisk eller helt utan ordning överhuvudtaget...bara som det dyker upp...
    1. Jag har gått ner 16kg (minst, har inte vägt mig på några veckor), helt på egen hand genom sunt förnuft.
    2. Jag har äntligen tagit tag i vissa saker i mitt liv och fått flytta ihop med min älskling.
    3. Jag har lyckats få ut eländeshuset till försäljning (tyvärr inte sålt än men ett steg på väg iaf)
    4. Guuu va svårt det här va... Jo, jag har tagit tag i min ekonomi o rensat bort allt som var onödigt tex sagt upp hemtelefon. (Plus att jag blir sambo nu och tjänar in både hyra och el)
    5.Jag har blockerat exet från att ringa på min telefon och slipper således ha ont i magen varje gång telefonen ringer. Han får sms:a om han vill nåt.

    Ja, det var min lista. Det var väl inte så värstans värst bra saker men det enda jag kom på. Men NÄSTA år då jäklar blir det ett bra år med en lång bra-lista. För vid nyår börjar en ny fas i mitt liv. 2012 Go girl!!!

    SvaraRadera
  4. Det var väl himla bra saker att ha fixat under ett enda år.

    Kram C

    SvaraRadera

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa